Rychlé dotazy: +420 603 161 692

MenuMenu

Co je to tisková příprava a personalizace

Potřebujete-li např. svatební oznámení, potom je zapotřebí, aby grafik:

Zašlete-li nakonec souhlas s tiskem, dojde k zařazení tiskovin do výrobní fronty a následuje tisková, resp. předtisková příprava.
Data se musí připravit pro tisk, rozvrhnout na archy dle typu papíru, odzkoušet a doladit tisk před samotnou produkcí.

Jde dohromady o řadu časově náročných operací, proto je vždy nutné tyto náklady započítat v podobě jednorázového paušálního poplatku. Cena za personalizaci se liší podle typu tiskovin.

Příklad:
Svatební oznámení stojí 20 Kč/ks a potřebujete vytisknout 30 ks včetně textů.
20 Kč/ks x 30 ks ... 600 Kč
personalizace a tisková příprava ... 380 Kč
Celková cena .... 600 Kč + 380 Kč = 980 Kč

Cenu však nemusíte počítat ručně. Stačí vložit tiskoviny do nákupního koše a přímo v koši se cena sama spočítá. Ceny uvádíme vždy včetně DPH.

Proč nelze objednat např. jen 5 ks oznámení a je nutné započítat do celkové ceny personalizaci?

Představte si, že by tiskárna souhlasila s tiskem 5 ks oznámení, např. za 20 Kč/ks a nezaúčtovala by si 380 Kč tiskovou přípravu. Grafik by na přípravě strávil 30 minut, tiskař 15 minut a expedice 15 minut. Dohromady 60 minut času s náklady 400 Kč/hod. Celková ztráta tiskárny by v tomto případě byla vyšší než -300 Kč, protože 20 Kč/ks x 5 ks ... 100 Kč není čistý zisk. Nebyl započítán provoz tiskárny, cena papírů, barev, daň, odvody pojištění, náklady na elektřinu a další provozní náklady. Reálná ztráta by byla minimálně -380 Kč. Občas lze narazit na internetu na výrobce, kteří nabízí výrobu tiskovin bez paušálního poplatku za personalizaci. Důvod je většinou prostý. Buď jsou náklady na přípravu schovány v ceně tiskovin, anebo jde o snahu naučit se připravovat tiskoviny, což je nejlepší právě na reálných zakázkách, jen akorát na tom výrobce zatím nemůže vydělat. My se však navrhováním a výrobou svatebních tiskovin zabýváme více než dvacet let. Určitě už si nepotřebujeme nic nacvičovat. Sazbu ovládáme dokonale.

 

Co dělat, chcete-li ušetřit za personalizaci?

V objednávkových formulářích je možné objednat tiskoviny i bez dotisku textů. Jste-li profesionální grafik/grafička, potom na personalizaci strávíte maximálně několik hodin (a ne dnů či týdnů, jako zákazníci, kteří se ze zvědavosti nejprve naučí pracovat s grafickým programem, seženou pár hezkých písem a nastudují si základy o sazbě textů). Texty si buď sami vytisknete například na stolní ikoustové tiskárně, anebo nám je pošlete profesionálně vysazené v grafickém programu, převedené na křivky (vektory) a uložené do formátu pdf. Import dat a tiskovou přípravu poté provedeme zdarma a texty dotiskneme přesně v podobě, v jaké je dodáte (úpravy textů zdarma neprovádíme).